30 Kasım 2012

Bebek için etli sebze çorbası (6 aylıktan itibaren)


Pişmeye hazırlama süresi 5-10dk
Pişirme süresi düdüklü tencerede 25-30dk
Normal çelik tencerede 60-70dk kadar...

Yukarıdaki malzemeleri düdüklü tencerede hepberaber haşlayarak pişirilir. Bebeğin yaşına/ayına göre blendırla ya da ezerek verilebilir. Bu çorbayı yapma şeklim şu şekilde:

Düdüklü tencerede..
Yağ koymuyorum çünkü ette biraz yağ olabiliyor. Sıfır yağlı bir etse piştikten sonra öğünün içine biraz tereyağ koyuyorum.
- Tencereye yarım çay bardağı su koyup kaynayınca doğradığım soğanları ve ezilmiş bir iri sarımsağı suya atıyorum. Yağda kavurmak istemediğim için suda soteliyorum. Soğan sarımsak önemlidir. Antibiyotik niyetine..
- Soğan yumuşayınca eti ilave ediyorum. Et mümkün olduğunca kuzu eti olmalıdır. Çünkü kuzu yaş itibariyle erken kesildiği için [üzgünüm kuzu:( ] en az hormon almış ettir. Genelde kuzu kol-incik ile yaparım. Yüksek ateşte 1 dakika kadar bırakıyorum.
- Sonra doğranmış sebzeleri ekleyip hepsini 1 dk kadar daha karıştırıp soteliyorum.
- Biraz tuz, duruma göre biraz kekik ekleyip, sıcak suyu ilave edip, 30 dakika kadar düdüklüde pişiriyorum.

İçine konacak sebzeler: mevsime göre (ve dipfriz durumunuza göre) çeşitli sebzeler konabilir. Ama biraz uyumlu olmasında fayda var. Hem damak tadı oluşması, hem de hassas midelerinin bozulmaması için... Mesela yukarıdaki çorbaya kereviz, havuç, patates koydum. Bunu: patates-bezelye-havuç-kekik // taze fasulye-domates // patates-kabak-dereotu // brokoli-bezelye // enginar-bezelye-az iç bakla-dereotu.... gibi çeşitlemelerle etli/etsiz yapabilirim.

Miktarları da belirteyim: 200gr et, her sebzeden 1 adet ortaboy. Bunu iki gün yiyebilir. Ama 3.gün verilmez, et olduğu için. Eğer fazla yapıldıysa öğlen etli yediğini, akşam yemeğinde sadece sebzelerini yiyebilir.
İçine 1 dilim ekmek içi konabilir.

Hiç yorum yok: